View Single Post
  #32  
Old 02-02-2011, 02:31
VAGKonzept VAGKonzept is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 331
Default

Ik breng weer eens een update...

Ik heb ondertussen niet stilgezeten :

Op de vorige foto's was te zien hoe ik stuk voor stuk de bodem heb verwijderd.

Langzaam heb ik stuk voor stuk de volledige vloerplaat ontmanteld om zo weinig mogelijk kapot te doen aan de drempelconstructie. De resterende drempelconstructie voldeed echter toch niet aan m'n eisen en kon dus naar mijn mening niet opgelapt worden met stralen, ontroesten en vervangingsplaatjes inlassen. Ik heb dus beslist om naast de vloerplaten en de buitendrempel ook de volledige drempelconstructie binnenin te vervangen.

Ziehier de volledige assembly die vervangen wordt :




dus de oude losboren en verwijderen...







De buitendrempel mag nog niet verwijderd worden, anders zou de kas "dichtklappen". Ik heb 'n stuk van de buitenste drempel verwijderd (deze hoeveelheid is echt maximaal) zodat de geroeste drempel niet stoort bij het pas maken van de nieuwe onderdelen.







Volgende stap is nu alle delen proefplaatsen en voorlopig fixeren met parkers. Daarna kan er aan de tunnelzijde gelast worden. voorkant en achterkant kunnen dan ook gelast worden en vervolgens kan het resterende stuk buitendrempel weggenomen worden, waarna de nieuwe drempel samen met de randen van de nieuwe binnendrempels en kriksteunen tot één geheel gepunt kan worden.

Als voorbereiding hierop werd de chassisbalk waar de vloerplaat op rust ontdaan van alle vuil en roest, werd deze anti-roest behandeld en voorzien van een laag zinkprimer. Na deze eerste laag zinkprimer heb ik alle imperfecties nog gezocht en helemaal vlak gemaakt (blanke stukken op de foto).




En zoals jullie op bovenstaande foto kunnen zien wil m'n vriendin het ook van dichtbij volgen

Door het verwijderen van de bodem was de plaat hier en daar lichtjes uit vorm. Met hamer en tas heb ik dus verschillende stukken zoals deze bocht (rechtsboven op onderstaande foto) terug gemodelleerd.




Daarna alles terug in de zinkprimer




En dan komen er vrienden langs... en maken ze je even belachelijk




Verder heb ik tussendoor nog de motorruimte kaalgemaakt :




Subframe en alles wat eraan hangt blijft VOORLOPIG onder de wagen zodat hij op z'n wielen kan blijven staan zodat de kas niet onder spanning staat wanneer ik de bodem aan het lassen ben.

Verder nog kabelboom, verwarming, dash-balk, pedalenbox en stuurinrichting eruit geflikkerd :




Dat was 't weer voor vandaag

Updates volgen !
__________________
***Proud member of VAG_Konzept***

***Bags Are For Groceries !!!***

***People hate mk3's, that's why we love them ***

...als Kind mal in die Ölwanne gefallen...
Reply With Quote