Aangezien ik nu toch eindelijk echt ga beginnen aan de auto zal ik ook maar eens een topic bijhouden
Het is een Monacoblauwe (LA5D) Golf Mk1 uit 1981 in de C uitvoering. Er ligt een 1.5JB motortje in gekoppeld aan een automaatbak.
Ik heb de auto eind 2007 gekocht met 66.000km op de klok, heb hem toen rijklaar gemaakt en hem als daily gebruikt. Ondertussen een paar kleine dingen aangepast; spaghettie spruitstuk met compleet rvs systeem van Powersprint, Pierburg 2B5 carberateur gemonteerd, schroefsetje eronder en verschillende setjes velgen.
Helaas heb ik afgelopen zomer 2 mislukte inbraken gehad en geen voorrang gekregen, terwijl ik dat toch echt had. Hierdoor klapte mijn wiel om waardoor ik vol in een andere auto belande. Resultaat: inbraakschade aan beide deuren, een geknikte stuurstang en mijn rechter voorscherm, voorfront, deur en achterpaneel zaten in elkaar.
De plannen zijn nu om hem qua uiterlijk weer op te bouwen als origineel, op de verlaging en velgen na. En hem later dit jaar motorisch nog eens verder aan te pakken.
Afgelopen week alvast begon met het afbreken en uitdeuken. Ook meteen mijn voorschermen gepast en lichtelijk bijgewerkt:
Tot nu toe geen rottigheid gevonden, op deze 2 plekjes na.. valt me heel erg mee
Nu eerst een weekendje naar de pistes, en dan weer snel verder