Mijn eerste auto was een 1.8 monopoint. Voor €250 gekocht omdat ie niet door de keuring kwam.
Nieuw voorruit erin, overal nieuwe peertjes gemonteerd, nieuwe middendemper en einddemper.
Klaar voor de APK
Die auto heb ik een jaar in gereden, zonder enige problemen, wat dan ook...
Toen ben ik overgestapt naar een 8v GTI. Met die auto heb ik momenteel nog nooit langer als 2 maanden aan één stuk kunnen rijden, altijd ging er wel iets kapot.
Daarna kwam de APK afkeur bij hem, wat een lijst was om Amen tegen te zeggen..
Eigenlijk, valt er geen touw aan te knopen.
Wat je gewoon moet doen is veel kijken bij verschillende auto's, en als je technisch bent, niet bang zijn om wat te sleutelen.
Kilometerstand schrikken veel mensen van af, maar ik kijk er niet meer heen. De 1.8 monopoint had 261d op de teller toen ik 'm kocht en 281d toen ik 'm verkocht.
De 8v GTI nu, had 208d op de teller toen ik 'm kocht, en heeft er momenteel 222d opstaan.
Als een auto bijtijds altijd onderhoud gehad heeft, hoef je je meestal niet bang te maken om een kilometerstand.
En APK-afkeur hoeft vaker nog niet eens een ingrijpend werkje te zijn..
Oja, en wat betreft de roest van een Golf 2. Normaal gesproken kom je het vrij weinig tegen, misschien op de plekken waar het water blijft staan van de afwatering, of zoiets.
Als er een roest op plekken de volkomen onlogisch zijn, heeft de auto meestal (50-50) schade gehad op die plek.