Op het forum gezocht, maar geen eenduidige antwoorden.
Vanavond een onprettige ervaring (met de '86-er 1.6 RF met vervangings-weber-carb):
Starten: ging een beetje moeilijk (motor was nog warm van vorig ritje). Teglijkertijd rook ik ineens een brandluchtje, niet heel erg, maar genoeg om op te vallen in de auto (blower stond aan).
Motor sloeg aan maar lampje van de accu bleef branden. Ik had geen tijd om uitvoerig te gaan chekken. Weggereden in de hoop dat alles het zou blijven doen in het ritje van Den Haag naar Utrecht. Claxon deed niets (wilde bij het wegrijden nog even toeteren naar uitzwaaiers).
Utrecht gelukkig gehaald: alleen op het eind viel de radio uit. Koplampen wat zwakker. Motor bleef aan. Onderwerg deden de ruitenwissers het, al ging het veel langzamer dan normaal.
Bij thuiskomst bleef de auto gewoon stationair draaien, lampen iets zwakker, geen radio, geen claxon. Contact uit, auto op slot, en meteen achter m'n leppie gaan zitten om te kijken of er hier wat kennis over was.
Ik vermoed koolborstels/spanningsregelaar. Maar kan die zomaar ineens kaduuk zijn? Dat gaat toch vaak geleidelijk aan? Morgen maar even bij daglicht kijken (ook naar het 'blauwe draadje' en massa). Hopen dat'ie nog start.
Iemand nog andere ideeën?