View Single Post
Old 21-01-2011, 11:39
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict

Cool Project Golf 1 GTI uit 1983

Na al die mooie projecten kan ik niet achter blijven. Ik heb wel al een paar keer wat updates in mijn voorstel topic gepost, maja met alle plannen die ik heb, kan ik beter een eigen topic aanmaken

Even ter herinnering:
In september 2010 heb ik mijn Golf 1 GTI uit 1983 gekocht met 235.000 km op de teller. Zwart op kenteken, maar donker blauw in werkelijkheid Maar wel een goede basis om mee te beginnen. Van roest is nauwelijks sprake en dat voor een auto die 1,5 jaar buiten stil heeft gestaan. Het was 1x starten en wegrijden.

In oktober werd de Golf meteen bij de eerste keuring apk goedgekeurd. Daarvoor heb ik alleen het wiellager linksvoor hoeven te vervangen. Helaas heb ik niet veel kunnen rijden vanwege het weer (logisch ook in oktober ) dus staat ie al een hele tijd in de stalling.

Bij aanschaf stond ie er zo bij:

In de afgelopen weken heb ik een aantal spullen kunnen kopen, namelijk:
- 14 inch Steffan BCW velgen. 3x 7J en 2x 8J. Heb ik meteen een mooi reservewiel De velgen hebben alleen geen laklaag meer erop, dus ik kan lekker creatief worden
- een complete, nieuwe GTI grill met chromen logo, rode rand en hoek stukken
- nieuwe heldere koplampen
- nieuwe heldere knipperlichten voor
- en een complete, werkende stuurbekrachtiging

Foto's volgen binnenkort. Voor nu heb ik alleen een slechte (telefoon)kwaliteit foto van de velgen:

Uiteindelijk wil ik hier een showwaardige GTI van maken. Het blok en de bak worden volledig gereviseerd, het casco wordt helemaal kaal gemaakt en het interieur wordt opnieuw bekleed. Maar voor we zover zijn, zijn we ook wel een paar jaar verder. Ik woon nog thuis, zit ook nog op school en heb nog een MK4 die ook moet blijven rijden , dus erg snel zal het waarschijnlijk allemaal niet gaan. Komt wel goed

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold
Reply With Quote