19-01-2011, 21:29
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,307
|
|
Quote:
Originally Posted by Dr.Golf
vandaag heb ik me wat verdiept in de techniek van een 1.8 g60 motor.
de aanleiding hiervan is het rauwe geluid bij stationair en het iet wat hoge brandstof verbruik.
ik denk een lek tussen het uitlaatspruitstuk en de kat.
|
Nog wat gevonden vandaag, co potmeter , luchtmassameter of luchtweger. iemand toevallig nog een nieuwe liggen?
(hoe je het ook mag noemen), tot nu toe had ik alleen verstand van LMM van tdi's
dit apparaatje was vervuild en er was geen verschil wanneer ik de stekker los trok. Nu heb ik hem eruit gehaald en gereinigd, loopt meteen beter stationair.
Heb tevens de waarde opgezocht moet volgens VAG specs. 500 ohm uitsturen maar loopt tussen de 600 en 700 ohm het beste.
Na de testrun volgt de rest...
kheb in het verleden wel een TDi gehad en daar een powerbox ingebouwd en uiteindelijk zolang en veel iets te hard gereden dat de LMM afgefikt was.
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000
|