18-01-2011, 07:53
|
|
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
|
|
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
|
|
Het is niet te zeggen of het veel of weinig is voor een 1900TD. Ze staan bekend als probleem motoren. (scheurende cilinderkoppen, los lopende krukaspoelies, lager speling) Maar er zijn ook zat goede motoren.
Heel veel succes. De ombouw valt wel mee.
Distributie steun kan je van de benzine motor pakken, baksteunen kan je zo van jouw oude 5-bak over zetten. Aandrijfassen als er nu 100mm homokineten onder zitten bij de mk3 passen niet (te lang) als je goede lengte 100mm assen nodig bent van een Scirocco mk2 16v of Golf mk1 cabrio pakken.
De temperatuur sensoren zijn gelijk. Als je via het contact stroom op de brandstofpomp zet is dit ook klaar. Gloei systeem kan je zo ombouwen van de Mk3.
Uitlaat zelf verlassen, maar zorg voor voldoende diameter om hem niet te beperken in vermogen.
Brandstofleiding vanaf tank naar filter minimaal 8mm en retour is 6mm groot genoeg.
__________________
Groetjes,
Bert
VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
|