View Single Post
  #3  
Old 16-01-2011, 20:59
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Helaas helaas de vlieger gaat niet op... Vandaag even geprobeerd mijn eigen klep te helpen, helaas het hele binnenwerk aan stront geduwt met dat gereedschapje... Na vereniging met het binnenwerk van de gesloopte klep, als resultaat 3000 toeren stationair ipv 2000.

[hard op denk modus]
Heb hem wel verder uit elkaar gesloopt om te kijken hoe zo´n ding nu werkt. Het electrische deel is een spoeltje met een asje erin. Door een veertje wordt het asje 1 kant opgeduwd (klep dicht) en wanneer een stroompje op de spoel word gezet trekt deze het asje naar binnen (klep open).
Het klepje dat je kan zien als je door de opening van de slang naar binnen kijkt loopt netjes in zijn lager, gaat niet stroef en is brandschoon. Het electrische gedeelte is ook brandschoon, asje gaat ook super soepel. De koolaanslag heb ik van het klepje verwijderd.

Het spoeltje getest op een akku en was niets mis mee. Nu viel me op dat het asje in de spoel een beetje gecorrodeerd was... Kan dat invloed hebben op het magneetveld?

Het verhaal dat veel van die kleppen weer tijdelijk werken met remmenreiniger kan ik alleen niet plaatsen. De hele klep was brandschoon en ging super soepel op en neer, tóch deed ie het niet. Dan zou je denken dat het electrisch zit toch?

Nog mensen die zin hebben om hier eens in mee te denken? Ik zou echt graag een oplossing willen vinden voor dit %@#$!@ probleem
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote