Thread: fcapri
View Single Post
  #22  
Old 16-01-2011, 16:53
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

en nog maar eens een update. we hebben het toerentellerprobleem kunnen oplossen. t heeft maar 4 tellerunits gekost



maar het zit erin zoals ik het wil, dwz, met mijn eigen km teller maar die hersteld is nu, digitaal klokje, diesel toerenteller, voltmeter in het dashboard ingewerkt (met mogelijkheid om die snachts uit te schakelen)
witte binnenverlichting en die nu 10sec aanblijft ipv de standaard 5sec




de voltmeter oogt op deze foto wel feller dan hij werkelijk is (hij brand minder fel dan de standaard ledjes van de auto), maar ik gebruik hier een langere sluitertijd op de camera om een duidelijke foto te krijgen.

iemand een idee hoeveel toeren de diesel standaard moet draaien? heb namelijk aan de dieselpomp al gedraaid .
bij koud zonder de snelstart draait die op 850-900rpm en trilt heel het dashboard.
als die warm staat is het rond de 1050-1100rpm.

heb ff op vlakke snelweg de top getest en kwam op 160km/h op teller uit (155km/h op GPS). k denk niet dat die veel harder kan want zit al tegen het rode gebied op de toerenteller. vraag mij toch af hoe sommigen er dan 180 uithalen met de standaard versnellingsbak
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote