View Single Post
  #19  
Old 12-01-2011, 08:14
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Quote:
Originally Posted by jetta91
haha okeej maar als je dus niet de 178 pk opzoekt maar gewoon op de standaard 110 of 90 pk blijft is er buiten het aanpassen van motorsteunen en de pomp eigenlijk geen tot weinig mechanisch aanpaswerk nodig als ik het goed begrijp?


Motorsteunen zou theoretisch niet eens nodig zijn. Enkel aan distibutie zijde de gaten voor de steun in de TDI motor aanpassen naar M10.

Quote:
en een eigenbouw mechanische pomp waar maak je die van wat gebruik je als basis? en hoe kom je eraan of kan je en wil je als je er tijd voor hebt mechanische pompen zelf opbouwen voor mensen die de overstap willen maken naar een tdi motor?


Ik ben al bijna 11 jaar bezig met dieselmotoren en het bouwen van pompen. Laat maar horen wat de wensen zijn, al is een 90 of 140pk een beetje lastig


Quote:
om er even verder in te haken, heb namelijk zelf ook een 1.9D waarbij je de diesel dus nog zelf naar de motor moet brengen.

hoe zit het met een TDI motor uit een lupo dan bedoel ik de 3L TDI
of de nieuwe polo motor de 3 cilinder TDI,
of zelf een Golf2 GTD motor of TD met een ic ertussen is daar ook meer over bekend?

mijn auto staat straks 3 maanden geschorst en heb alle ruimte om dat te gaan doen, maar ik denk niet dat ik mijn eentje genoeg technische kennis heb van TDI motoren of de ombouw hier naar toe


De nieuwere motoren zijn niet om te bouwen naar Mechanische injectie. Althans mijn 2.0 16v M-PD project is nog steeds in progress. Je zal dan de electronica ook om moeten bouwen.

Voor foto's van mijn polo kan je op mijn site kijken:
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote