Thread: Jetta mk 1 1983
View Single Post
Old 12-01-2011, 06:10
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Edward

Henk,

wielranden waren verweerd en beschadigd, deze heb ik weg gedaan.
er was een piepklein randje zichtbaar wat ik zo goed mogelijk heb laten wegpoetsen.
Dat is overigens heel erg goed gelukt, ga je met je snavel op het plaatwerk liggen, ja dan zie je wel wat. Bij de achterwielen kwam wat oppervlakkig roest onder de randen vandaan, meeste van steenslag van de voorwielen. Liter op kleurgemaakte lak staat ook al klaar op t werk om die plekjes bij te gaan werken.

Ik heb wel nog 2 nieuwe steenslag kapjes liggen voor op de achterschermen.

Voor wat betrefte de bumpers, ze hadden chrome bies, in zeer slechte staat. Ik heb me wezenloos gezocht naar nieuwe, liggen slijmen bij be dealer, Volkswagen classic parts enz enz enz....nergens nieuwe. Poetsen hielp niet, kon geen geschikt middel vinden wat ze weer diep zwart maakte. Dus op het werk in een semi glans zwarte aflak gezet. Er zat verder nergens anders een chroom accent op de auto dus vond het minder erg erg lak overheen te zetten.

Met de APK in 2010 zijn we de bodem even afgegaan om te kijken hoe deze was....lekker kneiter hard!

Inruil mogelijk als je een ultieme gezins wagen hebt in de vorm van een golf 4 variant met weinig km's...mét trekhaak....geen probleem

grt
Edward