View Single Post
Old 08-01-2011, 17:09
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

Default snellere 1.6 diesel golf 2 (GEEN TD)

ik rijd nu sinds een maand ofzo met een golf mk2 1.6D naar men werk. ik kom van een dodge 5.2V8 benzine.
de dodge heeft 150pk met zijn 2,5 ton, de golf heeft 54pk met zijn 900kg, dus gezien in pk/kg zitten ze gelijk.

Men dodge rijd 140km/h met zijn 3traps automaat, en... de golf rijd 140 (155 op teller) met zijn 5bak. alleen doet de dodge dat instant, en voor de golf heb ik zowat 20km autosnelweg nodig, wind achter en een goeie bergaf.
doch terwijl de golf als specs heeft dat die 148 kan, en de 0-100 in een 17seconden moet doen.

nu heb ik dat getest en volgens mij haal ik de 0-100 (op teller) in een goeie 23seconden . ermee rekening houdend dat 100 op teller maar een 93km/H effectief is, is die dus TRAAAAG.

nu heb ik volgende topic gevonden:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34790&highlight=kan+die+diesel+niet+sneller
daar spreken ze van een puntlaske van een vijs te tikken, een zegel die eraf moet, en dat die vijs wat in te draaien. de polo wordt sneller en begint te roken.
nu heb ik bij mij gekeken:
-ik heb GEEN zegel erdoor steken
-ik heb ook geen puntlaske, maar zo een ringske die errond is geperst.
en nu het schone, als ik die contramoer nr 13 (foto cirkel A) losmaak, dan kan ik die moer er 0,5toer indraaien zonder dat ik dat ringske moet losmaken. precies alsof die armer gezet is. nu waren de vorige eigenaar 2 oudere mensen en heeft de golf waarschijnlijk al 360 000km traag gereden. (misschien dicht gedraaid voor de keuring?)
na het verlagen van het stationair toerental (foto cirkel B) ben ik eens gaan proefrijden en t is niet te doen wat een verschil.
normaal kan ik in 1e vertrekken en mag ik volgas geven, ge trekt niet door als nen onnozelaar. nu dus wel.

wat me wel opvalt is dat die idd als een bezetene rookt.
hoeveel mag je die vijs indraaien? wat doet het als je te ver draait? maw gaat het roken samen met de vermogenwinst, of win je vermogen, maar eens te ver krijg je gewoon extra rook? als ik nu half gas geeft, rookt deze dan ook, of is dat enkel bij volgas? (dit laatste kan ik niet zien als ik rijd, t zou handig zijn als die niet rookt voor als ik politie ofzo achter mij heb)

onderstaand is de foto van mijn pomp

t is de eerste keer dat ik aan een diesel werk, vandaar
Reply With Quote