01-01-2011, 21:38
|
|
No personal life
|
|
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
|
|
Quote:
Originally Posted by luchtpomper
Niet twijfelen over mijn laswerk! Het ziet er idd gebakken uit, maar ik dacht namelijk exact hetzelfde als jij... Nu heeft een EJ20 motor slechts 135 PK, en weegt circa 120 kg. Wellicht komt er in de toekomst een turboblok in, met minimaal 213+ pk's en daar moest in mijn beleving de motorsteun ook op berekend zijn.
Feit: als je 2 te lassen delen hebt, dan scheurt het metaal in 9 van de 10 gevallen niet in de las. Het metaal scheurt dan heel vaak net naast de las, omdat het metaal daar verzwakt is door de warmte-inbreng van het lassen. Ik ben dus lekker aan het stapellassen geweest, oftewel las over las en de tweede las verder doorgetrokken. Zo krijgt de las extra sterkte, alleen het ziet er niet uit... Mijn gemiddelde las die je hier op de foto's zie is gemiddeld 1 cm breed! Maar ik ga liever voor sterkte dan voor schoonheid als ik aan het constructielassen ben, plaatwerk (zichtwerk) is uiteraard een ander verhaal!
|
Begrijp me niet verkeerd, is positief bedoeld... Ik keur voor mijn werk laswerk van achtbanen zowel Visueel als Magnetisch. Hier hoef je me dus niks over uit te leggen. Je kan een las van twee centimeter maken, heeft allemaal geen zin als je het niet netjes afwerkt. Overgangen en kerven zijn het begin van een scheur, dit geld voor alle dynamisch belaste constructie's, dus ook jou bus. Neem maar van me aan dat ik in de praktijk heel wat ellende tegenkom met dergelijk laswerk...
Nogmaals is alleen maar positief bedoelde kritiek, echt een leuk project.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
|