View Single Post
Old 31-12-2010, 17:52
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Default koelwatertemp hoog!!

Auto betreft: Golf 2, GTI 8v EV motor bj 1985

Rij nu al een tijdje rond met het feit dat mijn kw temperatuur erg hoog wordt tijdens rijden, met name "file"rijden en stationair.

Ik heb eens gevoeld aan mn thermostaatslang naar radiateur en die ging pas erg laat open volgens temp indicator op mn instr. paneel. Vanmiddag er een nieuwe thermostaat ingezet, je raad het al precies hetzelfde nog. De thermostaat opent weer bij behoorlijk hoge temp (lees: naald bijna tegen oververhittingsstreepje aan) Zodra de thermostaat opent, springt even later wel mn koelventilator wel bij dus dat werkt zoals het hoort. (openingstemperatuur van thermostaat nagevraagd bij VW dealer = 89 graden)

Ik zie bijkomend ook nog aardig wat witte rook uit mn uitlaat komen nadat hij al warm gedraaid is maar toch verlies ik geen noemenswaardige hoeveelheid koelvloeistof, maar in combinatie met hoge kw temperatuur zit ik toch te denken aan lekke koppakking? Of heeft iemand anders bij het lezen van dit verhaal een andere mening cq oplossing?

Om alles uit te sluiten ga ik morgen / overmorgen ook nog even mn temperatuur voeler vervangen, maar goed als iemand dit herkent dan graag een reactie

Mvg Robert

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote