View Single Post
  #5  
Old 31-12-2010, 12:03
luchtpomper's Avatar
luchtpomper luchtpomper is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 147
Default

Ik had nog een 'slimfan' (super platte fan, wordt veel in de autocross gebruikt) leggen, welke toevallig blaast en niet, zoals een normale fan, zuigt. Ideaal dus om de radiateur dubbel uit te voeren.

Ik ga daarom de radiateur achterin monteren, dus tegen de motorklep. De leidingen op de motor kunnen daarom origineel blijven, scheelt werk en oogt weer wat netter. Omdat ik een blazende slimfan heb, hoef ik alleen maar een paar gaten te maken in de motorklep om de radiateur te voorzien van koele buitenlucht.

Daarom ga ik de huidige Subaru radiateur enigszins aanpassen, om de slimfan te monteren.

Onderste metalen balkje verwijderd en dit vervangen door een aluminium U profiel





Ik heb tussen de chassisbalken een koker gelast zodat de radiateur hier op kan staan, helaas geen foto van gemaakt.

Aan de bovenkant heb ik 2 beugeltjes gemaakt en deze vastgelast aan de bovenste chassisbalk





De motorklep kan gewoon dicht, de slimfan is idd lekker 'slim' (plat).







Het is wel een beetje een saai gezicht zo'n radiateur als je de motorklep opent op meetings, dan moet de 'grote motorklep' maar open!



Ik heb natuurlijk de laadvloer er gedeeltelijk uit gehaald, ik kon dat eigenlijk niet aanzien en ik heb maar besloten op de gehele vloer eruit te halen.





Oow wat ziet er dat weer lekker open uit! 8)







Ik heb de originele laadschotten nog wel liggen, maar ik wil de Doka een eigen gezicht geven, beetje hillbillie look. :mrgreen:

Dus wat hout bij elkaar gesprokkeld en een beetje aan het timmeren gegaan, sommige gaan dit foeilelijk vinden maar ik vind het wel vet. :mrgreen:









Ik heb de schotten achterin de tuin gelegd, deze moeten eerst een beetje bijkleuren door de zon, regen en wind. Ze zijn nu nog te mooi maar ik wil juist grauw en grijs hout.

Verder heb ik ook een behuizing gevonden voor deze rommel



Jawel, een originele granatenkist uit 1969 van het Nederlandse leger







Deze kist komt in de laadbak tegen het kopschot te staan en hier gaat de ECU, zekeringkasten en bedrading van de Subaru motor in.

Het laatste stukje laadvloer is nu ook verwijderd, tegen het kopschot



En voor de verandering, nog maar een verstevingsprofiel erin gelast
Hier komt het voorste gedeelte van de nieuwe laadvloer om te liggen,evenals het scharnierpunt voor de 'motorklep'.





Aangezien de Suby motor een hoop aanbouwdelen heeft en ik lekker makkelijk overal bij wilt komen, ga ik de accuplaat ook maar eens beter toegankelijker maken





Dit was ook een doorn in mijn oog



Jup, bodem van karton! En weer opgelost



En nog een showelementje (nog steviger zal het chassis er niet van worden...), mijn Cubstrebe





Aangezien ik ook graag met de winter wil kunnen rijden, wil ik kunnen genieten van een warme kachel. Dus heb ik vandaag maar eens de kachelleidingen gebogen. Het materiaal wat ik gebruik is aluminium van 15mm, lekker licht en een goede warmteafvoer.



Ook maar een paar steunen op de asbuis gelast



De pijpjes zijn gebogen





Ook weer verder gegaan met het kaalmaken van de motorruimte en hier en daar een likje menie gegeven. Het kaalmaken van het staal was echt monnikenwerk dus echt opgeschoten ben ik niet... :o
Paar foto's:





Reply With Quote