View Single Post
  #3  
Old 31-12-2010, 12:02
luchtpomper's Avatar
luchtpomper luchtpomper is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 147
Default

Ik heb de bak weer van de motor gescheiden, aangezien ik de pasplaat enigszins moest verbouwen.

Ik wil namelijk de orginele Subarusteunen gebruiken, ik vind het zonde van mijn geld om zo'n dure motorbeugel overzees te bestellen zodat je de originele VW motorsteun kan gebruiken.

Maar goed, ik heb de onderzijde van de ronde pasplaat afgeslepen om daar de motorsteun te laten lopen en heb ik een U profiel gebruikt als pootje voor de motorrubbers:





Eerste lasje gelegd voor de steun



Motorsteun in een iets verder stadium, zoals jullie zien gebruik ik 55 mm vierkante koker van 6mm dik... Geen pisbakken staal dus supersterk en lekker zwaar.



Motorsteun verder afgemaakt in de motorruimte, ik heb 2 stukken koker gelast aan beide zijden van de chassisbalken.



Misschien een beetje overkill dit, maar ik zeg altijd maar 'better safe than sorry'. :mrgreen:



Dit steuntje gaat het torretje echt wel dragen en ik heb gelijk weer een nieuw krikpunt. :lol:



Ik had nogal een beetje last van roest, dus nog ff flink met de slijptol in de weer geweest. Dokaatje is weer een paar kilo lichter



Ik denk dat ik de binnenzijde zo kaal houdt, ik vind dit wel wat hebben met alleen de wielkasten. Uiteraard las ik er hier en daar nog wat verstevigingen in!

Ook een grote reden waarom ik zo radikaal de boel eruit sloop:





Aangezien ik graag wil dat ik ten alle tijden bij de motor kan komen, bij de radiateur die bovenin de motoruimte komt en de highflow benzinepomp, wil ik een groot inspectieluik bouwen. Daarom ben ik begonnen met het lassen van vierkante koker ter hoogte van de bovenste chassisbalken. Hier valt dan later het 'inspectieluik' in.



Het grappige is dat ik niet de enige was met dit idee. In Frankrijk schijnt er nog een Doka rond te rijden met zo'n groot inspectieluik, ben dus niet de enige dit dit idee verzonnen en ook uitgevoerd heeft:



Verder heb ik doorgeslepen laadvloerbalkjes weer vastgelast aan deze kokers, wat ook weer de stevigheid ten goede komt.
Zo ziet het er dan weer uit:



Ik wist dat bij de wielkasten de kokerbalken van de binnenzijde slecht waren, dus deze heb ik vandaag maar ff aangepakt:





Ff met de slijpert erin, het gaatje een beetje groter maken



Stukje staal tevoorschijn getoverd, en zie hier wat je met een houtenbalkje en een hamer kan doen:



Ff erin lassen



En klaar!!!


Zoals jullie al wel gezien hadden heb ik de de plaat die de benzinetank op zijn plaats houdt totaal weggeslepen. Dus daar moet iets nieuws voor in de plaats komen, dit framepje gaat de tank wel houden:





Voordat ik deze gaat vastlassen, heb ik eerst de bevestiging van de draagarmen verder 'genotched' en heb ik plaatjes aan de bovenzijde door en door gelast zodat dit weer steviger wordt.



En dan de nieuwe benzinetankhouder op zijn plaats gelast, zit als een huis en voldoende ruimte om straks de leidingen er onder door naar voren te kunnen trekken.



Aangezien mijn achterschokdemper 'torens' ook lichtelijk gesloopt zijn, hier maar een pijpje opgelast en deze verbonden met de nieuwe bovenste draagbalk



Verder ben ik gaan schoren, van de motorsteun naar de bovenste draagbalk



Ook heb ik een tussenbalkje gelast tussen de bovenste draagbalk en de onderste chassisbalk, dit alles om toch weer een klein beetje stevigheid erin te krijgen. Ook heb ik nog een schoren geplaatst tussen de motorsteun en de onderste chassisbalk ter hoogte van de originele motorbevestigingsbeugel



Zo heb ik voorlopig aan de onderzijde voldoende draagkracht om de motor erin te hangen en verder te bouwen langs de motor en bak.

Dus de motor er maar weer eens in gehangen, om te zien hoe dat er nu uitziet



Ook even de achterzijde omlaag gezet, alleen om te kijken hoeveel ruimte ik nu overhoud en ik ben er heel blij mee! De bus kan echt lekker omlaag en ik hoef niet bang te zijn dat ik mijn carter naar de gallemiezen rijdt!


Beetje lastig te zien hier, maar het carter zit nog ruim voldoende van straat ik schat zo'n cm of 14 en hij is nu echt laag aan de achterzijde



Ff een foto van hoe laag die nu is achter



En nog een paar foto's, trek maar een denkbeeldige lijn naar de trekhaak zodat je een idee krijg van hoeveel ruimte er nog vrij is



Nu nog een mooi plaatsje vinden voor de radiateur en de ECU





Reply With Quote