30-12-2010, 18:34
|
|
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
|
|
Wat je sowieso nodig hebt:
Voorste motorsteun. Deze is anders, het subframe is gelijk. De motorsteunen kun je gewoon losschroeven en ombouten.
Uitlaatlijn, omdat deze 'n andere diameter heeft en aan de achterkant van het blok zit ipv. aan de voorkant.
Aandrijfassen met fusees en remmerij etc. De aandrijfassen zijn dikker en hebben een grotere flens dan die van je 1300. De fusees met remmerij kun je beter gewoon in één keer omzetten in plaats van alles los te halen van de 1300 en gti en dat stuk voor stuk om te zetten.
Met de grotere remmen heb je volgens mij ook een andere bekrachtiger nodig, maar dit weet ik voor de PF even niet 100% zeker. Zoals Renegade zegt is het ook handig gelijk even de achteras met schijven te monteren. Je zult ze niet vaak gebruiken, maar met wat meer vermogen is dit noiot weg.
Als de PF nog een externe brandstofpomp heeft, heb je die ook nodig. Deze zit net voor je rechter achterwiel onder de bodem van de auto in een metalen beugel gehangen.
De kabelboom is ook handig. Kijk ook even of je een oud of nieuw model zekeringkast en elektronica gebeuren hebt, of misschien die overgangszooi. Hier zitten verschillen in de stekkers en aansluitingen namelijk.
Als je de kabelboom er wel bij hebt, en deze van een ander typejaar is als die van de NZ, kan 't zijn dat het niet meer op je contactslot past. Dit moet je dan ook even omzetten. Ik heb daar ergens een topic over gemaakt, moet je maar even opzoeken.
Daarnaast natuurlijk de motor en bak met alle aanbouwdelen.
Het past allemaal als Lego dus. Inbouwen is helemaal geen probleem, aansluiten en alles werkend krijgen is het enige waarbij je effe wat dingen in de gaten moet houden. Maar als je alles compleet hebt van de PF moet ook dat geen probleem zijn.
|