View Single Post
  #12  
Old 29-12-2010, 15:18
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Met sterker bedoel ik alleen meer pk's.
Dus de 110 of 130pk blokken.

Dus, is 't mogelijk hier gewoon een andere chip aan te hangen en dan richting die waardes van 110 of zelfs 130 pk te gaan, of moet d'r veel meer vervangen worden.

De zuigers in ieder geval dus...


Ik geloof dat het hier gaat om de 1.9 TDI die je zoal terug vond in de golf 3.
Als ik me niet vergis zijn deze enkel leverbaar in 90 en 110pk.

Ik kan je wel vertellen, als het blok in orde is, meer dan 140 pk geen enkel probleem is...

Rij nu al en dik jaar rond met een 90 pk 1Z blokje dat ik heb omgebouwd naar een M-TDI met (als de koppeling het toelaat) meer dan 150 pk. Heb het blok wel eerst volledig uiteen gegooid en alle slijtage onderdelen vervangen. Het enige wat mij het afgelopen jaar heeft tegengehouden van hem iedere dag te gebruiken is het welbekende krukastandwiel dat wel eens los komt te zitten.

Overlaats heb ik dit door een specialist laten repareren, de man moest er slechts 120 EUR voor hebben en sindsdien geen problemen meer te melden (buiten dan de koppeling die nu toch echt moet vervangen worden door een sterkere variant)

De meeste problemen die ik al ben tegengekomen met deze blokjes zijn gare injectors en een zéééér slechte timing van de pomp.
Deze kwaaltjes vallen allemaal nog wel vrij goedkoop op te lossen...
Enkel de luchtmassa meter wilt ook wel eens beginnen moeilijk doen en dat is wel een dure grap...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI