Thread: fcapri
View Single Post
Old 27-12-2010, 14:53
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

en we hebben niet stil gezeten. de chauffeurdeur is herspoten, dus die lelijke vlekken onderaan zijn weg (vorige eigenaar vond blijkbaar dat je deuken gewoon kan opvullen met ALU plamuur en zo laten

heb me bezig gehouden door alle schakelaar open te prutsen, lampje uithalen, groen glaasje eruit halen, witte LED erin te solderen, en dan hopen dat de schakelaar het nog doet.

de achterklep werd hersteld, dus ik heb weer nrplaatverlichting, achterruitenwisser en achteruitontdooiing

ik vond het ook lastig dat men golf geen voltmeter heeft, terwijl men dodge en capri dat wel hebben.
dan prutsen we zelf maar iets in elkaar hé:

en zo zit het in de golf

de onderste rode led brand al op 11V (te laag)
de oranje daarboven brand op 12V (accu laad niet op)
de 2 groene daarboven staan op 13 en 14V (accu laad)
en de bovenste rode is 15V (teveel)

en ff gestart, op de foto brand 1 groene, dus de dynamo haalt de 14V niet. als ik de lichten, de chauffage aanjager, de achterruitverwarming en de ruitenwissers aanzet gaat ook de groene uit en loopt waarschijnlijk de accu op die moment net niet leeg (12 tot 12,9V). als die oranje uitgaat, ben ik effectief de accu aan het leegtrekken. altijd handig om zoiets te weten. de meeste weten pas dat de dynamo kapot is, als ze in panne staan. ik zal het zien als enkel die rode led onderaan nog brand. ik zie het dus ook als de muziekinstallatie de accu leegtrekt.

volgende doel. de tellerunit eruit halen want wil een werkende km teller (naald doet het wel, de getalletjes niet meer). heb ook een tellerunit gevonden met een toerenteller in (diesel), dus hopen dat die connectors overéénkomen, of ik mag beginnen een toerenteller in een unit te steken met een klok. ook het dashboard wordt dan voorzien van de nodige witte leds.
en als kers op de taart ga ik proberen men voltmeter in te bouwen in het midden van de tellerunit, waar namelijk die 5 zwarte topjes zitten onder de originele ledjes van voorverwarming, pinkers, ....
Reply With Quote