12-12-2010, 12:56
|
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
|
|
Quote:
Originally Posted by riendert
Okee ik denk dat ik doorzoek voor een 16v, heb daar een beter gevoel bij.
|
Waarom dan?
Ik rijd zelf met een 1.6 8v blok en ben er prima over te spreken. Wat ik persoonlijk erg prettig vind is dat het een zogenoemd SR blok is. Dit houdt kortweg in dat je in ieder toerental gebied evenveel trekkracht heb. Nu is dit in de praktijk niet helemaal waar. Rond 4000 toeren heeft de motor iets meer trekkracht, maar heel veel is het niet. De motor pakt vanaf 2000 toeren vlot op, wat de auto een gevoel geeft dat deze sneller is dan in werkelijkheid het geval is. Bijkomend voordeel is dat je lekker schakellui kunt rijden.
Een golf met dit blok zou ik niet aanraden voor mensen die GTI's e.d. gewend zijn, in dat opzicht is het een traag blok. Ook heel erg zuinig is het blok niet.
Wel is het een soepel blok en zal het blok zelf niet snel de geest geven.
Voor 3 kw zou ik een 8v niet uitsluiten als je een goed exemplaar tegen komt.
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster
spare car; 2001 VW Jetta GLS
Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited
|