View Single Post
  #36  
Old 09-01-2005, 23:54
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,601
Default

De reden waarom een 009-ontsteking niet goed zou werken op een standaard motor is, om dat de 009-ontsteking ontworpen is voor (opgevoerde) motoren die met hoog toerental rijden, een Hi-Performence Ignition.

Aangezien er geen vacuumvervroeging op zit om belastig te "meten", zal de ontsteking dus verkeerd reageren als je bij lage toeren veel gas geeft (effect: warm lopen). De vervroeging reageerd alleen op centrifugaal kracht en dat ontstaat alleen genoeg bij hoge toeren.

Maar ik ben ook op zoek naar vervanging van de contactpunten (en eventueel meer) en toen kwam ik http://www2.cip1.com/ProductDetails...2D5600%2DBL]dit tegen.

Zou iemand kunnen vertellen of dit een goede kit is??!!

Het schijnt ook dat op een standaard motor het niet echt nodig is om zo'n dure elekronische ontsteking te kopen, gewoon een vervanging setje voor je contact punten (kost 40-70 euro ongeveer) is al voldoende.
Reply With Quote