View Single Post
Old 04-12-2010, 18:41
Rickom89's Avatar
Rickom89 Rickom89 is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by T.C.Z.L
Paar opmerkingen:
- Gebruik 2 emmers, 1 waarin de shampoo zit en 1 waarin je steeds je washmitt en kwast kan uitspoelen. Zo zorg je ervoor dat je schone shampoo gebruikt en niet steeds vervuiling mee terugneemt op de velg.
- Gebruik een washmitt en geen spons! Een spons veroorzaakt swirls.
- Zorg ervoor dat je velgenreiniger zuurvrij is. (bv. Valet Pro Bilberry)
- Je velgen kun je nadat ze helemaal schoon zijn beschermen/waxxen met een (speciale velgen)wax. Bv. Poorboys wheel sealant.
Persoonlijk vind ik op zilveren velgen ook de Chemical Guys Jetseal 109 goed werken!
Dit zorgt ervoor dat remstof niet zo snel hecht op de velgen en dat de velgen makkelijker schoon te maken zijn met alleen een sopje ( zo hoef je dus niet elke keer een velgenreiniger te gebruiken).

Tip: Je kan eventueel een beschermbril opzetten, dit omdat je met reinigers werkt die schadelijk kunnen zijn voor je ogen.

Hoi TCZL, ik gebruik altijd een spons. Nooit swirls gezien. Maar mijn velgen zijn gewoon stock GTI 5 velgen. Ik gebruik wel altijd velgenreiniger. Zou zonder kunnen maar dan moet ik net even langer schrobben. Voor het gemak is het wel lekker werken. Thnx voor je tips BTW. Kunnen met zijn allen niet genoeg ervaringen delen toch!
Reply With Quote