View Single Post
Old 04-12-2010, 16:09
Rickom89's Avatar
Rickom89 Rickom89 is offline
Forum Newbee

Wat heb je nodig voordat je je velgen gaat reinigen:

- 1 of meer emmers.
- Stevige spons.
- Velgenreiniger.
- Autoshampoo.
- Velgenborstel.
- Tuinslang (voor afspoelen)

Ik doe altijd eerst mijn velgen voordat ik de rest van mijn auto doe. Dit omdat ik op mijn knieen moet werken. De grond is dan nog droog. Werk daarom als je op een afrit staat eerst de wielen welke het laagste staan. Zo stroomt je water niet naar de kant waar je de velgen nog moet doen en blijven je knieen droog.

Vul een emmer met heet water. Gooi er een hoeveelheid autoshampoo in en maak het schuimig door je tuinslang met harde straal erin te zetten. Zo koelt het water gelijk af zodat je je handen erin kunt doen. Houd wel een warm/hete temperatuur. Dan werkt je shampoo het beste en laat het vuil beter los.

Spuit je velgen aan de binnen en buiten kant goed nat met de tuinslang.

Spuit je velgen aan de binnen zijde en buitenzijde goed in met velgenreiniger.
Laat dit even een minuutje intrekken.

Pak je velgenborstel. Doop de borstel in je emmer met sop. Haal de borstel goed door de velg heen. Recht, schuin etc. Ververs je borstel regelmatig in de emmer met sop. Ga door totdat de gehele binnenkant schoon is.

Pak een spons en doe de buitenkant van de velg. Laat de shampoo lekker schuimen dat maakt het beste schoon. Pak een kwastje of een borsteltje en doe de velgrand en de naafkapjes en smalle delen van de velg.

Als je hier mee klaar bent spuit je velg en de schijven goed af met veel water.
Reply With Quote