View Single Post
  #249  
Old 03-12-2010, 13:12
RitchieVR6's Avatar
RitchieVR6 RitchieVR6 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 270
Send a message via MSN to RitchieVR6
Default

Gezien wat ellende thuis heeft het project ongeveer een maand stil gelegen.
Uiteindelijk toch de draad maar weer opgepakt en ben ik weer begonnen.

Tussendoor heb ik chromen tellerringen gemonteerd,
Deze klik je op z'n plek, werkt perfect!:









Ik heb ook een AFR metertje gemonteerd, deze moet ik nog wel aansluiten.
Het was wel even zoeken naar een uitvoering met groene verlichting.



Intussen is het koelsysteem gevuld, en ik vond roze wel een lekker kleurtje dusss:



Intussen is de uitlaat ook klaar, die afspraak stond al veel eerder geplanned maar door prive omstandigheden had ik dat van de baan geschoven.
Inmiddels hebben we het leventje weer opgepakt en moest de Corrado er ook weer aan geloven.
Aangezien het uitlaatspruitstuk van een VR6 niet op een R32 past moest ook het uitlaatspruitstuk gemaakt worden. Ik had bij de koop van de R32 motor ook de uitlaat erbij gekregen (behalve de einddemper). Deze hebben we gebruikt om het uitlaatspruitstuk te maken.
Eerst de Corrado opweg naar de loods voor het laswerk:



Dit is het uitlaatspruitstuk geworden:



De 2 lambda sensor aansluitingen die normaal achter de dubbele katalysator zitten laat ik weg. Deze worden nog uit de ECU gehaald. Ik gebruik dus alleen de voorste 2 lambda sensors die je hier in het uitlaatspruitstuk ziet.
Aangezien ik de motorruimte wat koeler wil en ik het inlaatsysteem verander waardoor er een buis boven langs het uitlaatspruitstuk loopt heb ik er uitlaattape omheen gewikkeld tegen de warmte.






En gemonteerd:



Bij de uitlaat hebben we flenzen gebruikt ipv de buizen in elkaar te schuiven en deze dicht te klemmen. Flenzen werkt een stuk makkelijk, pakking ertussen en vastzetten. Dit is hoe het uitlaatspruitstuk onder de auto uitkomt:



Na het uitlaatspruitstuk het flexibele deel met de katalysator:



Hier onder de auto met een ronde demper in de middentunnel:



Inclusief de middendemper vervangende pijp richting achteras:



Aangezien de Golf mk5 R32 een uitlaatklep bij de einddemper heeft en deze aangestuurd wordt door de ECU heb ik besloten om deze ook in de Corrado te gebruiken. Ik had een R32 einddemper voor weinig kunnen kopen en daar had ik de uitlaatklep uit geslepen en de einddemper open geslepen om te kijken hoe deze in elkaar zat. Dit hebben we nagemaakt in de einddemper voor de Corrado.






Jah jah, roestig zooitje die achteras, ik heb een andere klaarstaan in een mooie zwarte coating inclusief aanbouwdelen!









Tijdens het maken van de uitlaat heb ik het inlaatsysteem gemaakt.
Hoe het met de buizen in de praktijk zal lopen is nog afwachten.
Het hitteschild en de uitlaattape zal de warmte wel weghouden hoop ik.
De buizen moeten nog zwart gecoat worden en nog wat finetuning om alles netjes pas te maken.









Het beugeltje van de lambdasensors heb ik aangepast zodat het netjes op de wielkuip gemonteerd kan worden op de originele bevestigingspunten die er al zaten van, ik geloof, de vacuumklep van het koolstoffilter:



Dit is nog het vacuumreservoir voor uitlaatklep met de magneetklep die aangestuurd wordt via de ECU (als ik het goed heb bij 3400rpm). ik moet'm nog wel aansluiten.
Het is hetzelfde vacuum reservoir als die gebruikt wordt voor het variabel inlaatspruitstuk. Dus ik hoop dat het gaat werken. Als je goed kijkt zie je al een vacuumleiding (zwarte) liggen die ik doorgetrokken heb vanaf de motorruimte via dezelfde weg als de brandstofleidingen.



Dat was de update wel zo'n beetje...
__________________
---------------------------------------------------
If your car doesn't scrape it's not low enough!

Corrado -Edition 3.2- project car
New Beetle 1.6
Passat variant 1.8 20vt
Reply With Quote