View Single Post
  #1  
Old 29-11-2010, 20:41
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default Hoge koelwater temp

Hallo,

na het vervangen van mijn kilometerteller (en daarmee het demonteren van mn instrumentenpaneel) viel mij op dat mijn koelwatertemp indicator nu behoorlijk warm aangeeft. Als ik gewoon rustig door de stad rijdt, en veel stoplichten tegenkom of veel stationair draait klim de naald richting het witte dunne streepje, daarbij is mijn olietemperatuur ook rond de 100 graden. Voorheen had ik pas een olietemperatuur van rond de 100 als ik een lang stuk 120 (iets harder kan ook :P) reed over de snelweg, of is dit ook normaal voor stadsverkeer? Nu daalt mn kw temperatuur weer als ik rijdend ben (rijwindkoeling) of als ik mn kachel vol op warm zet of als heel laat mn fan bijspringt. Ik vraag mij nu af wat er loos is en / of er samenhang is met het repareren van mn instrumenten paneel?

Ik heb zelf al de spanningsstabilisator aan de achterzijde instr.paneel doorgemeten en kwam 9.88V uit dus das ok, had eigenlijk ook niet anders verwacht want mn benzinemeter geeft wel normaal aan.

Radiateur fan komt bij maar dan zit de naald al ruim tussen het lampje en richting het dunne streepje?!

Nu zat ik bedenken waar het dan nog meer aan zou kunnen liggen: 1 defecte koelwatertemp indicator, 2 onjuiste werking thermostaat, 3 onjuiste werking thermoschakelaar voor fan, 4 onjuist signaal temperatuurvoeler.

Het controleren van de thermostaat en de thermoschakelaar is me wel duidelijk alleen hoe kan ik (makkelijk) de koelwatertemp klok en het signaal van de temperatuurvoeler doormeten of bepalen of deze defect zijn?!

Of heeft er iemand nog een idee waar dit door zou kunnen komen?

Auto betreft Golf 2 Gti 1985

Mvg Robert
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote