View Single Post
Old 23-11-2010, 10:09
sjors corteccia's Avatar
sjors corteccia sjors corteccia is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by andre0511
Die bladen komen uit duitsland waar heel secuur getest wordt,en zijn ook onpartijdig.
Bij mij is de klank het belangrijkste,en hoe hard het gaat maakt mij eigenlijk niks uit.
Ook al hou je niet van radio,s met eigen klank zal je daar toch niet aan ontkomen.
En waarschijnlijk heb je dan geen sq inbouw gezien want daarin zitten er toch meestal speakers achterin.Niet altijd,maar dan moet je wel een heel goed compo set voorin hebben en je timing op orde hebben.
En over eigen klank:weet jij wat de orginele klank is dan.
En welke radio weergeeft die dan?
Als je een hele dure/goeie heb dan zal je waarschijnlijk in de buurt komen,maar dan is er onder de merken toch een onderling verschil,dus ontkom je er niet aan.

dat de bladen niet geheel onpartijdig zijn is een discussiepunt, maar ik heb het niet alleen over de duitse, ook over de engelse en Nederlandse. die bladen zijn voor een zeer groot deel afhankelijk van inkomsten van adverteerders, dus dat is duidelijk een discussiepunt.

en of je installatie hard gaat of niet, dat hangt niet af van je radio, je radio is een bron en geen versterker.
en ik ken aardig wat personen met een winnende sq emma install, en de meesten hebben toch geen speakers achterin, sommige wel, maar het merendeel van die installaties hebben achterin speakers voor de personen die achterin zitten, die dan weinig van het geluid mekrijgen omdat er 2 autostoelen en minimaal en bestuurder voor zit.

en radio's zonder eigen klank, ik heb zelf een pioneer deh p77mp, toch wel een radio die zich bewezen heeft, ook heb ik met een 88rs gespeeld, een goede vriend van me heeft gespeeld met een alpine bigface, dat zijn toch niet de minste radio's.

ik speelde zelf met een focal utopiaset, en met timealignment en vele uren afstellen krijg je je geluid gewoon goed.

ik blijf bij mijn standpunt dat er binnen de duurdere modellen een minimaal verschil zit.

en hoe een klank moet klinken, dan zal je een referentiepunt moeten hebben, en dat is welliswaar lastig, maar niet onmogelijk, ik heb thuis ook een redelijke set staan, dan krijg je wel een idee.
Reply With Quote