we zagen hem te koop staan op internet op een buitenlandse site achteraan in duitsland chemnitz na wat email en sms/bel contact hebben we met elkaar afgesproken de jongen had de papieren al geregeld zodat wij hem zo mee konden nemen op de auto-car (want daar mag je niet rijden met groene platen) nu hebben we hem hier in nederland staan zonder kenteken omdat we die eerst moeten invoeren bij de auto moeten natuurlijk wel de invoer papieren bij zitten zoals fahrzeugschein en fahrzeugbrief
dit is wel handig om door te lezen
http://www.cartuning-guide.com/auto-importeren.html of zoek via google op auto inporteren uit duitsland
we gingen van te voren eerst naar een golf 2 flair kijken van 6/86 in braunswijk (D) moest van 1ste eigenaar zijn en in nieuwstaat verkeren nou wij komen daaraan zwaar aso's gewoon handelaren met 10 man stonden ze om ons heen ja zegt een man ik heb de auto verkocht aan mensen uit holland dus ik zeg ja dat zijn wij wij hebben gister met u gebeld u weet wij zouden om 04.u snachts vertrekken om tussen 09.u en 10u bij u zijn nou wij waren daar dus netjes om 9u ja zegt ie ik heb me vergist iemand heeft geld overgemaakt op mijn rekening ja zeiden wij wij hebben hem gekocht wij komen hem nu ophalen ja zegt die man voor 200 meer mag je hem opladen (is gewoon echt een vieze verkoop truck) dus ik (joyce) liep meteen aan ja daag ik zo willy kom we gaan en hun verbaasd kijken en we reden aan zonder golf flair
ik was zo boos 1ste eigenaar nou zo zag ie er niet uit en prive aanbieder ik had met hem gebeld ja is van mijn oom ja daaaag
toen ging onze rit verder naar de f&i 5 deurs gelukkig waren dat vriendelijke mensen (voor duitsers dan) en gelukkig viel deze ook niet tegen tis natuurlijk geen nieuwe maargoed dat is normaal voor die prijs
hij is verlaagt maar heb verder nog niet gekeken hoe of wat de donkere achterlichten (van die heldere vind ik ook wel netjes)
willy heeft eindelijk zijn 5deurs
er lagen trouwens ook een complete fire and ice matten set in incl. kofferbak mat die heb ik al afgetrocheld van willy
en een mooie bassbox met versterker das ook wel leuk voor in m'n golfie ala joyce
oja en mooie zonneklepjes ik zal er morgen is een foto van maken is ook iets speciaals graffetie gespoten een golf 2 staat erop
als ik meer tijd heb maak ik wel een nieuw linkje
maar nu zijn jullie al weer wat op de hoogte
Quote:
Originally Posted by Vento Vice
Vriendelijk verzoekje:
Het zou leuk zijn als jullie een beetje vertellen hoe het invoeren een beetje in zijn werk gaat... bijv.:
Moest-ie wel op jullie naam worden overgeschreven of kocht je hem zonder kenteken? En hoe gaat het vervolgens in z'n werking? APK? RDW?
Wel mooi zo, 'met elektrieke raampies en cv'!
De vijf-deurs zijn idd schaars, dus ik hoop dat jullie hem de orginele achterlichten en Estoril-velgen terug geven?
(oftewel: terug naar de fabrieks-staat èn verlagen, that's all...)
En dan niet verkopen aan een vriend, maar zelf koesteren tot Sint Juttemmus
Zorg dat-ie iig klaar is vóór de Frisian fire and ice-meet in 2011
Ik zou dus zeggen: start meteen een nieuw topic met dit project, met veel foto's, dan kunnen we het allemaal volgen en zal je zeker vele positieve reacties ontvangen. (...maar plaats hier WEL even een linkje, natuurlijk!)
Goed bezig, jullie!
|