17-11-2010, 22:42
|
|
Postwhore
|
|
|
|
De reden waarom ik het bitumen gebruik is sowieso omdat het origineel ook gebruikt werd, niet per sé om de auto fluisterstil te maken. Ik ben alleen wat scheutiger met het plakken om de auto stiller te krijgen. Net wat prettiger op de lange ritten.
Ik ben overigens geen expert, maar alleen door bitumen te plakken wordt de auto volgens mij niet heel veel stiller. Wel iets natuurlijk, maar het zorgt er voonamelijk voor dat het plaatwerk niet gaat resoneren en mee-trillen. Om de auto stiller te maken zou ik teruggrijpen op de acusticab foamplaten. Die houden wel geluid buiten. Ik ben dan ook van plan om dat in de binnenkant op meerdere plekken te gaan gebruiken, zoals de binnenkant van de spatborden/zijwanden en misschien wel de deuren en de kofferlep.
Met 2 dozen had ik genoeg om de voetenruimte achter, de voetenruimte voor, het schutbord, 2 deuren en de binnenspatborden volledig te bekleden. Die laatste 2 zaken moet ik nog, maar de overige delen zijn nu beplakt zoals ook te zien is op diverse fotos in dit topic. Als je ook het plafond wil gaan beplakken heb je een doos a 2 tientjes extra nodig.
De middentunnel was al beplakt met bitumen dat zag er nog goed uit dus dat laat ik zitten. Onder de achterbank heb ik niet geplakt, lijkt mij niet nodig en was origineel ook niet beplakt.
Over de middenconsole komt bij mij trouwens nog een isolatiemat die bij de ondervloer-set van vilt hoort, zoals gezegd gekocht bij Newton.