Hallo
Na ruime tijd met een schade auto (een golf 1 cabrio 1.8i uit 1988) gereden te hebben heb ik besloten hem volledig te gaan reviseren.
Ik heb dan ook een ander autootje gekocht voor het woon werk werkverkeer en ben van plan de golf 1 cabrio onderdeel voor onderdeel te reviseren.
Ik heb hier geen ervaring in maar het moet me lukken met genoeg advies en eventueel hulp (dan wel professioneel of gewoon van kennissen uit de autotechniek).
Inmiddels heb ik de motor geheel uit elkaar en zullen alle onderdelen in de loop van de week worden schoongemaakt op mijn zwagers werk waar ze in een grote soort vaatwasser gaan. Vervolgens zullen ze waar mogelijk worden gezandstraald en in de hittebestendige verf gezet worden.
Uiteraard moet alles dan weer in elkaar gezet worden en Ik wil dan ook alle pakkingen, afdichtingsrubbers/ringen, snaren, filters en lagers vervangen. Verder zijn er een paar onderdelen zoals de waterpomp, enkele schroefjes en moeren en de oliepeil die niet meer bruikbaar zijn en dus ook vervangen moeten worden.
Van daar ook mijn vraag, Wie weet waar ik deze onderdelen (origineel volkswagen (indien mogelijk))tegen een goede prijs kan krijgen en wie kan en vooral "wil" mij helpen een lijst hier van te maken? Ik zal namelijk moeten weten welke pakking er op mijn motor past en welke snaar, enzovoorts ik moet hebben, de meeste pakkingen en rubbers zijn namelijk reeds dus danig vergaan dat ze niet meer zijn dan wat brokkelige stukjes. Het is een 1.8injectie 70kw k6 uit 1988.
Alvast bedank