13-11-2010, 18:24
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Als je zonder versterking aktieve versterking gaat spelen met een setje subs, zorg dan in ieder geval voor een radio waarbij je een crossover (low-pass/high-pass) in kan stellen om de speakers voorin te ontzien. Elke fatsoenlijke radio heeft dat in principe, de instelmogelijkheden worden meer naar mate de prijs omhoog gaat.
Verder zijn speakers met een hoge "Signal to Noise" ratio en een vrij vlak impedantieverloop erg prettig aan te sturen in zo'n situatie. Ik ben zelf erg fan van DLS, CDT, Focal, Rainbow en Audison. Maar ik kan me zo voorstellen dat dat misschien niet binnen je budget past. Nu hebben ook die merken instaplijnen die al heel behoorlijk zijn en wat mij betreft een betere prijs/kwaliteit-verhouding hebben dan bijvoorbeeld speakers van Pioneer en Alpine.
Bedenkt ook dat je een beetje demping achter je speaker en in je deurpaneel aanbrengt, al zijn het maar twee matjes, beter iets dan niet.
Misschien ook nog wel een leuke vraag, ga je gebruik maken van een iPod of andere USB media drager?
|