Met dit "fijne" weer even een lekkage vraagje.
M'n mk2 ('88 GTI) heeft bij de bijrijderskant lekkage bij het raamrubber van de voorruit (rechtsonder). Er is in 2008 een nieuwe ruit met nieuw rubber ingezet.
De oude was er toen uitgehaald om een verroeste plek bij het rechter afvoergat in de sponning dicht te maken (nieuw stuk ingelast) omdat dit destijds ook voor lekkage zorgde. De nieuwe ruit is toen met het nieuwe rubber er in gezet en het was sindsdien keurig droog maar de afgelopen weekjes was weer regelmatig de vloer nat in de bijrijderskuip.
Na ook alle andere mogelijkheden gecheckt te hebben (deurrubbers, folie achter de deurpanelen, afvoer niet verstopt etc.) is er blijkbaar toch weer lekkage bij de ruit zelf
Ik zie het ook onder het rubber weg komen rechtsonder in de hoek aan de binnenzijde. Ik zat me af te vragen of ik tussen de carrosserie en het raamrubber, dus aan de buitenzijde, nu niet gewoon raamkit kan gebruiken zonder weer de ruit er uit te hoeven halen om dit op te lossen anders kan ik het straks weer laten lassen en iedere 2 jaar een nieuw raamrubber moet toch niet nodig zijn
Kitten zou dan het geheel rond de voorruit toch volledig afsluiten? Of kan er ook langs een andere weg nog water in die sponning van de voorruit komen?
Het water er uit krijgen wat er nu tussen zit is weer een ander verhaal maar ik neem aan dat ik dat met de compressor er wel uit kan blazen?
Alvast bedankt voor tips, hints en info,
Joop.