mijn naam is dus andy, op internet gekend als fcapri.
nooit VW gereden, en was het eigenlijk niet van plan, maar door een verandering in carriere moet ik nu elke week een grote afstand afleggen en had ik een diesel nodig (ik doe het nu al een 2,5 maand met een 5.2V8 en t wordt te duur in LPG kosten
).
ik zocht dus een goedkoop autooke, redelijk bestand tegen roest, liefst belastingsvrij want ik ben geen sponsor van de overheid, en een zuinig dieselke.
vooral voor die roestconditie schieten nietveel autos meer over en ging ik dus op zoek achter een golf 2 met een 1.6 plat diesel blokje (ik haat turbos, veel te slijtagegevoelig).
sinds gisteren heb ik hem gevonden se, bij een VW garage gekocht voor 200€ en vrijdag werd deze gekeurd voor verkoop:
deze is al op de baan sinds 1988, komt van een oudere persoon en heeft 360 000km op de klok staan. de eerste proefrit ging alvast goed.
verder ben ik al ongeveer 10jaar IT'er van beroep en sinds deze zomer werk ik bij defensie voor een opleiding onder officier ICT.
ben een echte autofreak, ik rijd enkel met autos die ouder zijn dan 25jaar (deze golf is dus een uitzondering op de regel). deze golf is dus men 15de auto.
als er nog vragen zijn, stel ze maar gerust, ik vermoed dat ik in het technische gedeelte nog wel zal terechtkomen want van VW's ken ik niks.
heb wel eens sporadisch aan men zus haar polo gewerkt, en de koppeling daar vervangen is een hel met wat ik gewend ben met men ford oldimers