Okeeeeej, eindelijk ff tijd om de foto's te posten van de elek werken van vorige week.
Denk dat ik alles bij elkaar een uurtje of 8 heb liggen zoeken en meten om daarna alles een beetje fatsoenlijk aan te sluiten.
Als ik dingen zo aansluit dan brand de wagen gegarandeerd binnen de 3 weken af
Foto's zeggen meer dan woorden.
in de motorruimte.
Van dit
Naar dit
en nog wat kleine dingen.
en dit was de zooi die nog onder spanning stond maar nergens meer was op aangesloten. (alles netjes verwijderd dus)
Binnenkant
De zelfbouw leds die in het dash zaten voor tellerverlichting.
lekker geplakt met ductape
en afgetakt met klemmetjes
alles eruit gehaald
waren aangesloten met nijpklemmen
Alles verwijderd en de orginele lampjes er terug ingestoken.
Werkte de lampjes niet
Er achter gekomen dat de orginele draad er laag maar niet was aan te sluiten op de zekeringkast. Dus afgetakt en alles terug netjes in orde.
Deze draad was degene van de telllerverlichting
Daarna mistlicht achter opnieuw aangesloten.
Dit was gedaan met een deel van de bedrading die ik heb verwijderd.
Lamp was aangesloten met 220V draad dus dat vond ik niet zo netjes.
Nieuwe draad getrokken en relais aangesloten en achter zekeringkast gehangen.
foto's van de bedrading naar het licht heb ik niet maar heb gewoon een nieuwe aftakking gepakt van de batterij en dan met de orginele draad die klaar lag voor het mistlicht naar achter gegaan.
de stekker naast degene die ik vast heb is degene die ik gebruikt heb voor mistlicht achter.
Na het mistlicht was de verwarming aan de beurt.
Ik had gezien dat er een redelijk nieuwe weerstand zat maar hij werkte niet goed. Beetje gezocht en toen kwam ik bij de aansluiting uit.
en dat heb ik dus maar ff veranderd naar dit
Toen dacht ik klaar te zijn , maar men broer vroeg om ff de nummerplaatverlichting te checken.
en de aansluiting van de achterwisser moter die er niet meer inzit
heb ik wel ff een blokje op gezet met het gedacht dat de wisser er mss terug inkomt.
Al de rest terug voorzien van nieuwe klemmetjes, nieuwe zekeringen erin en alles af getapet met isolerende elektrotape voor in de wagen.
Daarna dash terug ingebouwd en was de elek klaar.
Na dit alles hebben we ook alle remmen ontlucht , de onderkant in de routex gezet en is de auto bijna klaar om naar de oldtimerkeuring te gaan.
update's volgen nog