Nou, maar weer eens een update van mijn Golfie.. Hij rijdt nog steeds als een zonnetje, maar als je erachter rijdt ga je volgens mij dood aan die geur van verbrande olie.
Vandaar dat ik ook maar heb besloten om de klepsteel rubbers te gaan vervangen.
Gisteren de onderdelen besteld, kon vandaag alles ophalen en is weer een leuk pakketje van gemaakt. Heb een nieuwe kleppendeksel pakking besteld, 8 klepsteel rubbers en die kunststof geleidingen voor de stoel rails. (wiebel bijna van mij stoel af als ik door de bocht ging haha)
Nu zullen enkele van jullie zich wel afvragen waarom ik geen koppakking, in en uitlaat pakking en rekbouten mee bestel
Nou, deze jongeman gaat dus een poging wagen zijn klepsteel rubbers te vervangen zonder de kop te lichten
Heb een oude bougie gesloopt en hier een stukje pijp met een perslucht nippel opgelast zodat ik die in het bougiegat kan draaien. Wanneer de krukas dan zo staat dat de beide kleppen van 1 cilinder helemaal gesloten zijn, zet ik 10 bar perslucht op die cilinder waardoor de klep gesloten blijft wanneer de veer is verwijderd.
Vervolgens monteer ik een soort rail/stang op mijn cilinderkop en kan ik met een hefboompje de klepveer indrukken en de spietjes verwijderen.
Perslucht adapter:
Pakketje:
Klepsteel rubbers:
To be continued..