25-10-2010, 19:51
|
|
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
|
|
|
|
Op vakantie geweest naar Kroatie met de Golf 2 gti. Onderweg begon het olilampje te knipperen, maar goed bij een hoger toerental ging het uit. Dus dat kon wel goed gaan, oke verder dus, sta je bij de tol om te betalen ruik je benzine, (dacht al van man wat verbruikt dat ding veel) dus even gestopt, slang van de pomp kapot. Anwb heeft me toen geholpen, en we konden weer verder. Kom je in Koratie aan na 24uur gereden te hebben ivm de vele file's, (waarvan 1tje 3uur staan was voor 5km) erachter dat die wagen ook nog eens olie is gaan lekken. Maar goed gewoon in de gaten houden en een goede vakantie hebben.
Op naar huis, alles ging goed, tot de file's in Duitsland, daar liep de motor warm en moest ik wel stoppen om alles te laten afkoelen, ventilator door verbonden op stand drie, en hupsakee weer verder. Eenmaal weer onderweg begon het motortje toch wel aanzienlijk minder goed te reageren, maar ik dacht dat het kwam door de warmte, en dus vaak genoeg gestopt.
Eenmaal thuis, was het ook echt het einde voor de motor. Na uitbouw en kaal maken van de motor, kwam ik erachter dat van de 4de zuiger de zuigerveren bedacht hadden om in het carter te gaan zwemmen en om de olie pomp te blokkeren. Dus ongeveer 3500Kilometer gereden, met eigenlijk maar 3cillinders en bijna niet te merken, even goed nog 160-170 kunnen rijden.
Best een dure vakantie geweest al bij al..
Hahaha, maar kon er wel mee lachen heeft me wel heen en terug gebracht.
Gr Ronnie