View Single Post
  #1  
Old 24-10-2010, 14:38
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default VW Passat 1.5 diesel GL Variant 1980 belastingvrij

Vanwege de hoeveelheid projecten, en het feit dat je soms keuzes moet maken, bij deze mijn Passat 33 Variant GLD te koop.

De auto is in 2006 geïmporteerd vanuit Duitsland door de vorige eigenaar, en ik heb hem eind 2008 gekocht (begin 2009 opgehaald en op naam gezet).



Er is toen flink aan gewerkt om de auto weer goed de weg op te krijgen, is de auto verlaagd, gerollerd (roze, heb mijn dochter laten kiezen, bovendien was de rode lak toch al tot roze verworden), en is er een Twingo vouwdak in geplaatst. De rechterdorpel is nagenoeg compleet vervangen (binnen en buiten), de A-stijlen zijn aan beide zijden hersteld, er zijn diverse stukken in de voetenbakken vervangen, de brandstofleidingen zijn vernieuwd, er zijn nieuwe voorschermen opgegaan, de auto is verlaagd met aan de voorkant nieuwe veren en dempers van Weitec, en aan de achterkant met veren van een Ascona B (volgens tips van de kenners in Duitsland). Uiteraard heeft de auto ook nog een grote beurt gehad, maar motorisch is-ie ook door de vorige eigenaar gewoon heel netjes verzorgd. Ondertussen heeft-ie bij mij tussendoor ook nog wel een kleine beurt gehad (olie+filter en luchtfilter).

Zie voor de foto's van de werkzaamheden ook het topic in het Passat-gedeelte: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52421

Heb de auto geschorst om te wachten op zijn 30e verjaardag, zodat er daarna voor 2 jaar APK op zou zitten. Stilstand doet een auto echter geen goed, en er is nu voor de APK licht laswerk vereist aan de linker dorpel. Ook was er laswerk in de binnenste wielkasten achter, maar dat is inmiddels opgelost/gebeurd.

Ik kom er zelf maar niet toe, en heb ondertussen ook nog een Derby, een Polo, en een Range Rover waar ik de aandacht over moet verdelen. Tijd om keuzes te maken dus?!

Daarom nu te koop voor een vraagprijs van € 900 in de huidige staat (dus zonder APK en met lichte laswerkzaamheden) of voor € 1500 met de werkzaamheden uitgevoerd en met een nieuwe APK voor 2 jaar.






Deze auto moet je kopen om iets aparts te rijden, en dat vooral ook erg voordelig te doen (belastingvrij dieselen tegen 1:20), niet om er een showroomauto van te maken.

Ik heb daarbij nog allerlei onderdelen (chroomwerk, nette extra achterbank in donkerbruin skai, extra achterklep, extra deuren, een originele Kamei-voorspoiler etc etc), en een SB-turbodiesel uit een Golf 2 GTD met 167.000 km waarover gepraat kan worden.

Auto wordt in principe geleverd op de 14" ATS Classic met Vredestein winterbanden.

Om je een beeld te vormen van de samenstelling van de vraagprijs: ik heb de auto gekocht voor € 750, er zit een Weitec-set van bijna € 400 onder (nog met garantie), nieuw plaatwerk dat moeilijk te vinden is (dorpel, voorschermen, samen iig € 300 voor betaald), een Twingo-vouwdak etc etc. Met het werk dat er dan ook nog in is gestoken vraag ik volgens mij geen wereldprijs?
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee