23-10-2010, 18:37
|
|
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
|
|
Hij is er uit. Ik zie er uit alsof ik in de kolenmijn gewerkt heb en zal me waarschijnlijk moeten laten doorspoelen bij de KNO-arts, ik word er weer pijnlijk aan herinnerd dat ik reuma heb, maar die trut heeft verloren.
Quote:
Originally Posted by René
Kan je ook wat aan stroom of spanning doormeten aan de kabels die naar de startmotor gaan? Kan je daar bij? Want dan kan je het hele stroomgebeuren naar de startmotor toe uitsluiten. Stel je voor dat het bijvoorbeeld aan het blokje achter je contactslot ligt.....
|
Had dat allemaal al doorgemeten voor zover het mogelijk was. De startmotor kreeg gewoon zijn stroom, en bij het starten kreeg ie ook door de aanstuurkabel de benodigde stroom. Startrelais was al vervangen door eentje die ik had liggen, omdat de aansluitingen nogal aanslag vertoonden, maar ook dat veranderde niks.
De aansluitingen op de startmotor zelf zitten compleet verborgen, en daar kom je met de beste wil niet bij als deze gemonteerd zit. Maar ik heb de voelers van de multimeter gewoon op de kabels zelf gezet, zo dicht mogelijk op de aansluitingen, om alles door te meten.
Heb me vervolgens maar gewoon uitgeleefd door met een hamer op die startmotor te meppen. Veel nut had 't niet, maar ik was effe wat energie kwijt...
|