View Single Post
Old 23-10-2010, 17:00
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Klopt, d'r zit inderdaad nog een hitteschildje voor, maar dat ding zit met 'n stuk of tien compleet verrotte rond gedraaide boutjes en moertjes vast. De meeste van die dingen kom ik trouwens niet eens bij.

De achterste motorsteun zit in de weg en de downpipe en het uitlaatspruitstuk zouden eigenlijk ook los moeten. Daar begin ik niet aan, en als ik er aan begin, dan omdat er een ander blok in komt...

Zit al 'n tijdje met m'n gezondheid te sukkelen, en dat onder de auto liggen in de vrieskou maakt het er niet beter op. Ik heb een daily nodig die me naar het werk en terug kan brengen, geen project dat weer voor de deur stil staat... daar heb ik er al eentje van, en als ik moet kiezen stop ik liever m'n uurtjes daar in.

Volgens mij is 't trouwens inderdaad zo'n startmotor René. Wat ik erover gelezen heb is die anders dan bij een handgeschakelde bak, dus effe eentje uit 't rek pakken hier gaat dan ook al niet meer op. Verder schijnt er een busje te zijn dat ook vervangen moet worden, en ik gok er op dat dat eigenlijk het hele probleem is.

De laatste keer dat ie startte: heel de dag geprobeerd, deed niks. Auto opgekrikt, en nog eens geprobeerd, en hij sloeg direct aan. Even laten lopen, weer geprobeerd, en hij draaide rond, maar zwakte af alsof de accu leeg was. De accu nagemeten, en die was helemaal vol. Ik gok er dus op dat ie bij de laatste keer starten dus gewoon is vastgelopen of de geest heeft gegeven.

Iets anders: wat bezielt VW trouwens in vredesnaam om een startmotor zo in te bouwen dat het complete motorblok gedemonteerd moet worden om dat ding te verwisselen???

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote