20-10-2010, 16:40
|
VW Enthousiast
|
|
Join Date: Nov 2009
Posts: 59
|
|
Ik heb bijna een jaar een 1.6 74kw gehad.
Altijd als een malloot gereden (dus snelheidsduivel) en moet wel zeggen,
Met een zware voet, tank je jezelf scheel. Maar voor mij maakte het niet uit. Kreeg 30cent per kilometer, Eindhoven-Roermond en Eindhoven-Venlo, in weekend tikte goed aan.
Hij is behoorlijk snel met optrekken. Kon een gti bijhouden tot 60km/h, daarna niet meer xD. Voor binnestad ben je behoorlijk snel, maar is je tank ook sneller leeg. Voor de rest, Sinds dat jaar, geen problemen gehad met het blokje. Wel motorolie aangevuld (Mag ook wel als je het beesjte flink intrapt), maar voor de rest, nooit stilgestaan.
Wilde altijd wel een openluchtfilter in hebben, maar gewoonweg niet gedaan omdat ik er geen zin in had. Achteraf spijt. Had graag de sportievere geluid wille horen van dat ding.
Ook heb ik hiermee een top gehaald van 210, tomtom zei toen 193 (zoiets)
Ideale begin auto, anders zou ik voor een snellere gaan, gti/vr6
Heb me golf3 voor 1750 weggedaan, alle problemen deruit gehaald (had laatst last van kortsluiting) en geen enkel roest te bekennen.
Zelfs het lak (origineel) zat er nog strak op.
Zelfs met 239.000 kmstand reed hij heel soepel.
Vond enkele nadelen dat hij achter trommelremmen heeft. Dus remmen van 180 naar 100 moest ik altijd met beleid doen, anders voelde je letterlijk aan je rem dat je schijve heeeeeel warm werden.
Reden, omdat ik teveel km maak heb ik nu een MK4 TDI
__________________
ex:
Golf 4 TDI chipped ong.140 PK
Audi A3 8L TDI 90PK origineel
Ford Puma 130PK DOHC
Current:
Alfa Romeo 1.6TS 105PK
Op zoek naar:
VW LUPO 3L
|