16-10-2010, 09:07
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Koppeling probleem
Hallo allemaal,
Ik heb een, vooralsnog, goed rijdende golf 3 1.4 uit '95,... maar heb er toch een vaag probleem mee. Ik zal het proberen te schetsen en hopelijk kunnen jullie hier een diagnose stellen aan de hand van mijn verhaal. Ik zou namelijk welles willen weten wat er aan de hand is en of het ernstig is.
Als ik een dag of paar dagen niet met mijn golf heb gereden en ik ga ermee rijden, gaat alles perfect. Als ik de koppeling intrap, gaat het niet stroef en hoor ik geen geluid. Als ik echter 10minuten onder weg ben, gaat de koppeling steeds stroever als ik hem intrap en hoor ik een geluid alsof 'ie geolied moet worden. Dit is al sinds ik hem over heb gekocht sinds juni en is sindsdien een redelijk stabiel proces geweest: koude auto->starten&rijden->1e +-10minuten koppelen alsof je in een nieuwe auto rijdt->Daarna dus stroef als je hem intrapt en geluid...
Sinds een week of 2 a 3 is er iets bij gekomen: soms (dus niet altijd!) als hij stroef is geworden en je hem intrapt, hoor je een 'klap'-geluid en lijkt het net alsof je koppeling kapot trapt en hij een soort van 'uitschiet'.
Heeft iemand een idee wat het is? Gewoon versleten koppeling? Iets fout in het pedaalmechanisme? Versnellingsbak? ....?
Ik zou het toch wel graag willen weten, want ik ben bang dat ik ooit de koppeling helemaal (kapot) trap en hij niet meer op wil komen. Wat raden jullie mij aan? En wat zullen de kosten zijn om te repareren gemiddeld?
|