15-10-2010, 13:07
|
VW Enthousiast
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by sander_beer
effe een vraagje
zijn er veel aanpassingen nodig om een g60 motor van een corrado in een golf 1 te leggen
het gaat om een golf 1 met al een big block erin
hoorde van een garagist dat het niet zomaar zou passen
|
Nee, dit past helaas niet zomaar. Als je zelf de steunen maakt en de G60 bak gebruikt dan moet je de bovenste baksteun en de achterste in ieder geval zelf maken. Aan de distributiezijde kun je de originele Golf 1 steun vrij simpel passend maken en ook de voorzijde is geen probleem. Het spruitstuk van de Golf 1 GTI past gewoon. Bij gebruik van de G60 bak moet je de koppeling ombouwen naar mechanisch door de hydraulische koppelingscilinder weg te nemen en er een mechanische van een T4 bus op te zetten ( voor zover ik het me nog herinner want het is al weer 11 jaar geleden...). De kabelschakeling kun je inbouwen door 2 gaten in je schutbord te boren. Het gat waar de pook komt moet volgens mij iets groter om het schakelmechanisme goed te kunnen plaatsen. De intercooler van de Corrado past niet want die is te vierkant, beter is er 1 te nemen van bijv. een Mercedes Sprinter. Een leuk project om te doen en erg gaaf om in te rijden. Succes!
|