Het was 'n beetje off topic van mij, wou alleen maar even zeggen dat er in de Jetta 1 naast de 1500 "JB" carburateurmotor toch wel ook 'n 1600 carburateurblok met de code FR mogelijk was. (Dit dus in tegenstelling tot de Golf 1, die had deze blok nooit vanaf de fabriek).
Je had bij de jouwe toch al eerder gezien dat 't 'n JB is? Dus dan is 't een 1500.
Om effe alle onduidelijkheid uit de weg te ruimen, waar de motorcode staat kun je op 'n foto in
deze thread zien.(de bovenste!)
Staat op die plaats zoals op de foto bij jouw blok 'n code beginnend met de letters "JB", dan is 't gewoon 'n 1500.
Alles andere, dus die "1,6" getallen op blok en kop moet je je niks van aantrekken, de eerste 2 letters van de code zijn bepalend!
Die 1,6 staat bij alle JB's op de blok en ook vooraan op de kop, wat al bij velen flink voor verwarring heeft gezorgd (vooral die 1,6 vooraan op de kop), je bent niet de enige.
Edit.: en aan 'n chassisnummer kun je helemaal niet zien wat er voor blok in hoort, die 16 in het chassisnummer is gewoon toeval.