View Single Post
  #13  
Old 10-10-2010, 03:44
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Je meet 11v op die kleine aanstuur kabel? ?

Om de startmotor te testen kun je eventueel ook met een los draadje een + op de aanstuurverbinding op de startmotor zetten. Draait hij dan nog niet is de startmotor defect.


Op die gele kabel meet ik 11v als ik de sleutel helemaal omdraai, dus op starten. Zolang ik de sleutel helemaal naar rechts houd blijft ie 11v doorgeven, zodra ik de sleutel loslaat, en hij terug gaat naar de stand waarin ie staat met lopende motor, geeft ie geen stroom meer door. Zoals 't moet dus.

Ik heb die meting gedaan met het ene eind van de multimeter op die gele kabel en het andere eind op de massa. De kabel zelf heb ik ook doorgemeten, en daar was nergens een breuk in te vinden. Zal dus toch aan de startmotor zelf liggen.

Quote:
Originally Posted by René
Heb je `m wel in de P of N staan?


Ja.

Heb nog met de rem ingetrapt geprobeerd, omdat dat bij veel nieuwere automaten zo moet, maar dat maakte ook niet uit.

Maar nu je het zegt... d'r moet ergens een sensor zitten die registreert in welke versnelling ie staat. Of die misschien stuk of niet aangesloten is? Maar dan zou die ook geen spanning naar de startmotor moeten doorgeven.

Nja, kijken of ik morgen de tijd krijg, dan trek ik de aandrijfas eens los en kijk of ik de startmotor er uit krijg. Natuurlijk gaat die voor de eerste keer stuk als ik een automaat heb, waarbij de startmotor onder 47 verschillende kappen en buizen en weet ik wat verborgen zit.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote