View Single Post
Old 09-10-2010, 22:18
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore

tijd voor een kleine update:

na een paar weken rijden gaan een aantal zaken opvallen. De auto liep oneens niet meer zo lekker. Bobine gescheurd, bobinekabel niet netjes, bougies al heel lang niet meer vervangen. CO stond veel te arm, daarom hikte de motor ook en liep zelfs op 3 poten soms. Afgesteld en loopt weer als een zonnetje.

Tijdens de koude start blijft de startmotor doordraaien :shock:, zelfs na contact helemaal uit gaat deze nog door... beetje rommelen met de sleutel dan gaat hij weer uit, de 2e keer gaat het wel goed :?

Het rempedaal zit erg diep, hoofdremcilinder niet helemaal fris meer. Ga eerst nog ergens een gebruikte halen. Uiteindelijk zal er wel een nieuwe op komen als ik besloten heb wat ik met de remmerij ga doen.

Uitlaat alle rubbers vervangen, nu bonkt hij bijna niet meer tegen de bodem, toen ik de auto ging ophalen leek het wel of er helemaal geen motorsteun meer op de bak zat! Bleek gelukkig de uitlaat te zijn. Einddemper staat nog wel op de nominatie vervangen te worden voor een andere met een dunner pijpje schuin omhoog, eerst alle noodzakelijke reparatie's.

Het laatste is dat er ineens een behoorlijke zoem van voren kwam, wiellager LV helemaal naar zijn grootje, auto staat nu op de zaak om deze volgende week te gaan vervangen.

Enige waar ik van tevoren niet zo bij stil heb gestaan dat van deze auto er bijna niets meer is te bestellen bij de importeur(werk zelf bij de Dealer), alles gaat via grijze kanalen. Let er dan wel op de juiste merken te kiezen.

Als het wiellager is vervangen zal ik eens de koplampen vervangen voor de ori lampen die ik van Twan (Toink) heb gekregen, dan alleen nog die heldere knippers een trap geven, ben ik van die zooi af :smt023

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family
Reply With Quote