Wat betreft het niet in je eentje kunnen doen denk ik dat dat wel klopt, gelukkig heb ik een vriendinnetje die ik inmiddels gematigd enthousiast heb gekregen.
Van het folie wat ik wil gebruiken heb ik inmiddels twee proefstukjes toegestuurd gekregen van
Sign of the Times die voor de professionele markt levert. Ik heb even contact met ze gehad om te kijken of er een soort 'starters-pakket' te maken viel voor consumenten zoals hier op het forum; type twee rechter handen en een gezonde dosis zelfoverschatting, maar daar begonnen ze niet aan. Omdat ik zelf een bedrijfje heb kan ik er gewoon bestellen maar je hebt wel een KvK nummer nodig zoals bij andere groothandels ook.
De metallic folie kost €15,- per strekkende meter en de matte folies zijn tussen de €20,- en €30,- per strekkende meter. Goedkoopst zijn de gloss gekleurde folies die tussen de €10,- en €12,- per meter doen en dan ook nog wat breder zijn. Ik moet de Lupo nog even opmeten omdat het folie maar 122cm breed is maar volgens mij moet daar alles wel in in te pakken zijn.
Totale kosten beraam ik zo'n beetje op €300,- met wat simpele tools erbij, meer dan 15 strekkende meter heb ik volgens mij niet nodig maar ik ga dat eerst eens goed opmeten.
@joostvw
Wat betreft de keus voor helemaal foliën in plaats van bijvoorbeeld motorkap en dak in een andere kleur is omdat ik van de nood een deugd wil maken.
Rood was wel leuk en als de lak er niet af was gespat had ik ook niks veranderd, maar als het dan toch anders moet dan ook maar helemaal.
Had die T3 bij WheelerDealers al gezien, wou daarna ook mijn T3 gaan doen maar had daar geen ruimte voor, hieronder die filmpjes.
Deel 1 folie (eind van de video)
Deel 2 folie
@Martyn_86C
Dat 3M folie wordt overal wel genoemd als het beste van het beste maar ik kon het nergens vinden... op de website van
BührmannUbbens ben ik het één keer tegen gekomen maar daarna kon ik het niet vinden. Daar zitten van die minuscule gaatjes in toch?
Ik zal kijken hoe snel het gaat, zou wel fijn zijn als het met een maandje klaar is, we hebben eigenlijk alleen in het weekend en 's avonds de tijd en ik wil er ook rustig de tijd voor nemen, misschien dat ik eerst een paar meter van het goedkoopste spul haal om de motorkap uit te proberen (lijkt mij het makkelijkst...) en dan pas het uiteindelijk folie erop.
Als er mensen zijn die weten waar je dat 3M DiNoc folie kan krijgen en wat dat kost dan is het misschien een goed idee dat ook even hier te posten.