View Single Post
  #70  
Old 01-10-2010, 18:38
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by willemse
ff vraagje, op de auto zitten toch al carberateurs? waarom zou je dan carberateurs van een motor erop doen? dat zou in theorie toch niet veel sneller doen gaan lopen?
hoe werkt dat precies?


Om dezelfde rede dat mensen dubbele webers of itb's toepassen.
In princiepe hetzelfde princiepe als motorfiets carbs of motorfiets itb's.

Je hebt nu voor iedere cilinder een gasklep en brandstoftoevoer. Normaal heb je dit niet, je hebt dan een carb voor 4 cilinder of een gasklep met 4 injectoren per cilinder.
De spruitstukken flowen ook beter, al is het een groot compromiss.
Hoe dichter de injector en gasklep bij de inlaatklep zitten hoe beter de gas-respons maar hoe slechter het mengsel kan verstuiven.
Hoe verder van de inlaatklep hoe trager de gasrespons maar hoe beter je mengsel verstuift.
Je zou bij de itb's ook nog met stand-off injectors kunnen gaan werken. Maar dat is nog meer rekenwerk om het goed te laten verlopen.
Als het verkeerd staat afgesteld dan slaat de nevel neer op de gasklep en wordt als druppels het kanaal ingetrokken, als je dan een keer een backfire krijgt staat meteen de boel in de hens.
Als je een beetje geoefend bent dan heb je dit door en geef je even volgas waardoor de motor het vuur naar binnen trekt. heb je het niet door fikt de hele bende af.

Kijk maar eens op youtube bij ''vw bikecarbs'' of ''vw bike-itb''

Gr, Pim
Reply With Quote