View Single Post
Old 27-12-2004, 23:32
scumbag's Avatar
scumbag scumbag is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by ghulst
Hoi,

De kever is verkocht en nu ben ik weer aan het kijken naar iets anders. Ik ben onder anderen een golfje 1 1.1 tegengekomen voor niet te gek veel geld. Op het eerste gezicht ziet het er allemaal netjes uit. Weet iemand een lijstje met aankooptips voor de golf 1? Waar moet ik precies op letten? Natuurlijk de bodem, dorpels, wielkastranden, onderkant deuren, achterklep, plaatje tussen de achterlichten, vloer van de achterbak etc. Maar zijn er nog meer dingen??

Arne

Bij 9 van de 10 Golfjes 1 heeft een of andere eigenaar uit het verleden weleens de krik verkeerd geplaatst toen hij/zij de voorzijde omhoog wilde zetten...als daar een fikse deuk zit weet je genoeg...ik heb zelfs al gezien dat de bodemplaat tegen de pedalen aan geforceerd was...de prutsers.

Als ikzelf nog een Golf 1 zou kopen, zou ik in elk geval voor modeljaar '83 gaan, ivm (o.a.)de aangepaste zekeringkast (steekzekeringen).

Verder ben je ongetwijfeld bekend met de afwijkende motorsteun rechtsvoor bij een 1.1 (omlassen als je een andere motor wilt bla bla bla)

Verder wil bij de 1.1. het kleine stalen slangetje dat van het voorste deel van de uitlaat naar de aanzuigluchtvoorverwarming loopt nogal eens verroest zijn...
Reply With Quote