26-09-2010, 19:15
|
|
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
|
|
Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Chris ,even uit nieuwschierigheid , waarom juist deze cilinderkop gebruiken en niet een van 16V kop die zo op het blok past ?
Dit lijkt mij een puur staaltje van het wiel opnieuw uitvinden
Of is hier zoveel vermogens winst mee te halen?
Ik heb niet je hele topic doorgelezen , dus misschien mis ik de clou hierdoor
|
't Schijnt, heb nog geen uitdraai van zo'n blok gezien, dat de aanstroomhoek beter is, en de kop een veel betere flow heeft dan de andere 16v koppen.
Los daarvan wil ik ook graag wat anders dan anders. Ik heb al veel d'r over gelezen, en wil nu wel eens zien of het echt kan. Audi heeft met zo'n blok (ACE onderblok en 3.6 V8 kop) geraced, maar veel meer info dan dat is er niet te vinden.
Als 't lukt, heb ik wat anders dan al die Golf 3 en Corrado blokjes. Als 't niet lukt, heb ik (nu al) aardig wat geleerd.
Gertjan, jij begrijpt 't. Gewoon omdat 't kan. Heb me al door te veel mensen laten vertellen dat het niet kan, dus wil het tegendeel wel bewijzen. Tot nu toe past alles prima, en in ieder geval veel beter dan me verteld is.
|