![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
22-09-2010, 15:23
|
![Mk1driver's Avatar](image.php?s=5425b2fbbed62e75f2634d33b2248d77&u=4189&dateline=1333215513) |
Forum junkie
|
|
|
|
GTI start niet
Mijn MK1 GTI DX uit ‘84 wil niet starten. Ik heb wel een vonk, maar de bougies blijven kurkdroog. Als ik de leidingen van de injectoren afhaal en start krijg ik daar geen benzine, echter als ik de luchtweger omhoog druk komt er een straal benzine uit de leidingen, dit gaat gepaard met een soort jankend geluid in de injectorleidingen. De blauwe koudestartsproeier aan de zijkant van het inlaatspruitstuk heb ik eruit gehad en met kontakt aan sproeit deze een mooie nevel. Ik heb em een paar keer met veel moeite aan de gang gekregen en toen liep hij ook gewoon goed, pakte ook lekker op als ik gas gaf. De timing van de distributie en de ontsteking staan naar mijn idee dus goed. Het rare is ook dat de brandstofpomp maar blijft lopen als het contact aanstaat, ik dacht dat deze met contact aan en motor uit op een gegeven moment zou moeten stoppen. Het viel me ook op dat tijdens het starten de brandstofpomp niet draait. Iemand een tip wat dit kan wezen?
edit: Net nog de merktekens van de krukas, nokkenas en ontsteking nagekeken, staat allemaal goed. Als ik de luchtweger optil tijdens starten zeikt de benzine in de cilinders, injectoren zitten dus ook niet verstopt...