View Single Post
  #18  
Old 26-12-2004, 20:25
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

hmmmmz... waar zou ik nu beter aan doen? G-lader reviseren of Kompressor pas maken?

Het gaat me dan vooral even om de investering, maar wil liefst ook de meeste pk's.(met de komende 2 opties, en niet met het oog op in de toekomst verder tunen ofzo) En ik wil daarnaast natuurlijk wel een duurzame en betrouwbare motor hebben/houden.

De revisie-set van de G-lader zal me dan 350 kosten dus... Zelf de lagers en lijsten vervangen lukt me wel. Wil de lader dan verder ook niet bewerken o.i.d. En natuurlijk eerst eens informeren of de lader het wel waard zou zijn nog... geen zin om hem op het randje te rijden, en dan wachten tot ie stukloopt na 7.500 Ã* 10.000 km. (zal ie zijn werk ook minder goed doen denk ik? met een gestifte dichtlijst en die putjes in de wanden?)

Of de kompressor... Adapters om de kompressor er op te krijgen komt wel goed, en zal me weinig kosten.(kan wel goedkoop wat dingen regelen met op maat maken, misschien zelfs laseren, van staal e.d....) zal me al met al een 250 euro kosten. 125 voor de kompressor dan dus. En nog eens 125 voor materialen; montage-adapter, poulie, en nog wat bijkomende dingetjes... (denk dat 125 daarvoor ruim is)

En het rendement wat het op zal leveren. Met welke optie zou ik de meeste pk's kunnen halen? verder niks veranderend aan het management van de motor.(Of is dit niet slim? Het gaat me er dan in eerste instantie om dat ik niets stuk draai... Want ik begrijp wel dat met een aangepaste/op maat gemaakte chip er natuurlijk meer uit te halen is)


Trouwens, wat geld voor zown kompressor dan? even uitvogelen met wat verschillende poulie op welke manier ie een aantal bar druk levert? En hoeveel moet dit dan zijn? tegen de 1.0 bar?(ik meende dat 0.8 ongeveer is wat een lader met standaard poulie levert?)



ps. mocht ik wat vergeten of over het hoofd zien. Ik kom hier voor de kennis... so please correct me if I'm wrong.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote